Prodej nemovitosti nemusí být vždy procházkou růžovým sadem. Na blogu Adomus reality a finance jinak jsme si pro vás připravili tipy, jak ideálně připravit nemovitost k prodeji a zvýšit tak její šance na rychlý oboustranně výhodný business.
Jak nejlépe prezentovat prodávanou nemovitost?
Seznámíme vás s několika základními kroky, které je nutné podstoupit. Jedná se zejména o celkovou přípravu nemovitosti, kvalitní prezentaci a zaujetí cílového okruhu zájemců.
Začneme u vizuální stránky, ta je koneckonců tím prvním, s čím potenciální zájemce přijde do kontaktu, ať už skrze internetovou inzerci nebo následnou osobní prohlídku. Základním předpokladem je čistota a upravený vzhled nemovitosti. Z mnoha osobních zkušeností víme, že první dojem u kupců často rozhoduje, zda se o danou nemovitost budou dále zajímat či nikoliv.
Prvním krokem je odstranění nepotřebných předmětů nebo nábytku, který celkovému prostoru nelichotí. Pokud to situace dovolí, ponechejte pouze kusy nábytku, které se k sobě hodí, prostor opticky zvětšují a dodávají i malým místnostem příjemně vzdušnou atmosféru.
Druhým bodem jsou detaily. V čím lepším stavu se nemovitost nachází, tím větší šance je na její úspěšný prodej. Pokud tedy objevíte jakoukoliv nedokonalost, pryč s ní. Vykryjte praskliny, nerovné lišty, přetřete či vyměňte odřené dveře i futra. Nakonec se vždy hodí objekt vymalovat bílou barvou, která dodá právě kýžený efekt čistoty a vzdušnosti.
Co je to homestaging?
Plánujete prodej nemovitosti? Jedním z mnoha předpokladů pro úspěšný prodej je kvalitní homestaging. Rozumí se tím příprava nemovitosti k prodeji a navození atmosféry, která dodá pocit ideálního domova. Mimo upraveného vzhledu, o kterém jsme psali výše, se homestaging zaměřuje na vyladění bytových dekorací, vhodné umístění nábytku a vytvoření příjemného prostředí. Neopomíná ani výběr ideálního osvětlení v kombinaci s celkovým dojmem a atmosférou daného prostoru.
Jak zvýšit šanci na prodej nemovitosti?
Kromě zmíněných prostředků pro zatraktivnění vizuální stránky nemovitosti je důležitá i marketingová stránka prodeje. Pokud plánujete prodej nemovitosti svépomocí, zaměřte se na efektivní umístění informací o prodeji na realitní portály, ale i na sociální sítě a jiné vhodné prostředky. Neopomínejte uvádět všechny informace a aktuální stav nemovitosti, aby zájemci byli již od samotného začátku prodeje obeznámeni s výhodami, ale i případnými nevýhodami celkového stavu. V případě, že si nebudete vědět rady a budete chtít svůj čas vyplnit jinak, obraťte se na nás. Naši realitní makléři s dlouhodobými zkušenostmi připraví nemovitost za vás, pomohou s odhadem ceny a ve spolupráci s Business Family připravíme i kompletní marketingovou strategii.