Zvažujete prodej nebo pronájem svého bytu či jiné nemovitosti? Na blogu Adomus reality a finance jinak vám představíme budoucnost prezentace realit. Jak držet krok s moderními technologiemi a jaké jsou výhody virtuální 3D prohlídky nemovitosti?
Jak fungují virtuální 3D prohlídky nemovitostí?
Virtuální 3D prohlídky nemovitostí jsou technologie, které pomáhají při prodeji a zvyšují atraktivitu prodávané nemovitosti. Jedná se o speciálně pořízená videa či panoramatické fotografie, která jsou posléze pomocí speciálního softwaru spojena v jeden virtuální prostor, který si zájemci o nemovitost mohou libovolně procházet a získat autentickou představu o nabízené nemovitosti. Kvalitní virtuální prohlídky by měly simulovat zážitek z osobní návštěvy nemovitosti.
Jak probíhá skenování nemovitosti?
Z vlastních zkušeností víme, že zájemci o nemovitost často nejsou schopni z fotografií rozpoznat např. průchodnost místností či orientaci oken, ale i detailnější představu o začlenění domu nebo bytu do okolní zástavby, než se vydají na prohlídku samou.
Samotné skenování nemovitosti se provádí pomocí speciálních skenerů. Tyto skenery jsou buď ruční, nebo samostatně se pohybující. Princip, na kterém toto skenování funguje je založen na měření vzdáleností mezi jednotlivými prvky pomocí laserů a fotoaparátů. Nasbíraná data o vzdálenostech a přesných rozměrech jednotlivých místností společně s půdorysem nemovitosti, jehož zveřejňování bývá v běžných inzerátech také velmi podceňovanou položkou, jsou poté zpracována do finální podoby virtuální prohlídky.
Co vše přináší 3D prohlídka nemovitosti?
Efektivní záznam virtuální prohlídky dokáže vtáhnou do děje a naladit více k případné koupi, zároveň tím i eliminovat čas fyzických prohlídek bez naplnění očekávání, a to jak u zájemců, tak u prodávajících.
Zájemci si mohou nemovitost prohlídnout v jakémkoliv čase, jelikož 3D videozáznam je přístupný neomezeně. Zároveň nejsou omezeni nutností fyzické přítomnosti, takže si záznam mohou pustit odkudkoliv, kde se zrovna nachází. Klienti se tak mohou přenést do prostor nabízené nemovitosti z pohodlí domova, kanceláře či dopravního prostředku apod. Získávají tak možnost se kdykoliv znovu vrátit do již „navštívené“ nemovitosti, z různých úhlů si prohlédnout přesně to, co je zajímá, nebo zvažovat mezi vícero prohlíženými nemovitostmi zároveň a přesvědčit se pro tu pravou.
Velkou výhodou této interaktivní záležitosti je také fakt, že nemovitost pomocí online odkazu dostanete rychleji mezi velké množství lidí oproti časově náročnějšímu zorganizování každé klasické fyzické prohlídky.
Jaké další efekty přináší virtuální 3D prohlídka?
Do zveřejněné virtuální prohlídky je možné vkládat další interaktivní prvky, které zvyšují její prodejní potenciál. Řeč je například o dodatečném vložení detailních fotografií jednotlivých místností či dílčích videí. Zároveň je možné virtuální prohlídku opatřit takzvanými infobody, které mohou obsahovat popisky k jednotlivým místnostem nebo k vybavení.
Další výhodou virtuálních prohlídek je jejich možné využití skrze virtuální realitu. Klienti, kteří disponují stále více rozšířenými prostředky pro přehrávání virtuální reality, jako jsou například speciální brýle, si pomocí nich mohou 3D model zobrazit. Mohou se tak téměř bez nadsázky procházet vybranou nemovitostí, aniž by opustili prostor, ve kterém se konkrétně nachází.
Virtuální prohlídky a další marketingové nástroje na propagaci realit se pro nás v Adomus reality a finance jinak staly součástí prakticky každé zakázky, kterou pro vás rádi zrealizujeme a odlišíme vaši nabídku od ostatních.